Nylansert transportmarked på nett
TIL LANDS, VANNS OG I LUFTEN: Transportmarkedet.no formidler transport av alle typer kolli og gods og relanserte mandag med både vei, sjø, jernbane og luft i porteføljen.
Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Knut Botten lanserte i fjor nettportalen Transportmarkedet.no som en formidlingskanal for transportoppdrag. Her kan transportører nå legge ut sin ledige kapasitet og de som har transportbehov kan se hvilke tilbud som finnes. Dermed kan transportører kunne utnytte ledig kapasitet eller tilby plass i sine returtransporter.
Nye muligheter
Mandag relanserte Botten nettsiden med nye og viktige tilleggsfunksjoner.
En viktig nyhet er mulighet til å legge ut ledig kapasitet, ikke bare ved enkeltstående transporter, men også der man ser at man har en regelmessighet. Ledig kapasitet kan derfor nå legges ut om det er snakk om daglige, ukentlige eller månedlige transporter. Tilsvarende kan man gjøre dersom man har et transportoppdrag.
Og ikke minst kan man nå få direktevarsling via epost når det kommer nye oppdrag eller ledig kapasitet blir tilgjengelig for det søket brukeren har definert.
- Dermed slipper man å aktivt gå inn på siden for å se om det har dukket opp ledig kapasitet eller oppdrag som kan passe, sier Botten.
Kunden vil også kunne velge om den ønsker henvendelser fra bedrifter eller private kunder, eventuelt begge deler. Har du ledig lagerplass du ønsker å annonsere kan du gjøre dette på samme måte.
Store aktører på laget
Før relanseringen har Botten allerede fått med seg aktører innen alle transportformer som kunder. Han nevner blant annet Color Line Cargo, Green Cargo, BH Ramberg, Lørenskog distribusjon og lager, Totaldistribusjon og E.M. Distribusjon.
- Å ha det spennet på siden allerede før lansering er veldig hyggelig, sier Botten til MT.
Nå lover Botten å jobbe for at tilbudet blir synlig i markedet slik at kundene får valuta for pengene.
- De har gitt meg tillit og brukt penger på dette, så nå skal jeg spre budskapet, sier han.
Betalingen for tjenesten vil fortsatt ligge hos transportørene, som betaler for et abonnement på én, tre eller seks måneder. Dette inkluderer full tilgang til kontaktdetaljene i alle oppdrag, samt muligheten til å annonsere ut et fritt antall innlegg av ledig kapasitet.