Nytt om navn:

VOKSER: Logistikkplattformen Profrakt har hatt en imponerende vekst. På kort tid har staben blitt doblet.

Fra startup til vekstmotor: Profrakt bygger laget for fremtiden

Logistikkplattformen Profrakt ansetter seks nye medarbeidere for å håndtere økt kundetilstrømming og videre ekspansjon.

Teknologiselskapet Logistikkgruippen AS, som står bak logistikkplattformen Profrakt, har hatt en innholdsrik start på året og girer nå opp for videre vekst. Selskapet, som forenkler frakt og logistikk for norske nettbutikker, ansetter seks nye medarbeidere for å håndtere den økende etterspørselen.

– Med disse ansettelsene styrker vi laget betydelig og rigger oss for videre vekst i 2025, sier Alf Kristian Amundsen, daglig leder i Profrakt.

Erfarne bransjefolk på laget

Blant de nye ansatte er Stian Opsalhagen, som går inn i rollen som kommersiell leder. Stine Gullaker er ansatt som kundeansvarlig og bringer med seg solid erfaring fra retailbransjen, med tidligere roller i Kastel, XXL, Alfa og Swims.

– Etter mange år i retail har jeg sett hvor viktig effektive fraktløsninger er for nettbutikker. Profrakt har en løsning som forenkler logistikken, og jeg ser frem til å være med på videreutviklingen, sier Gullaker.

I tillegg styrker Profrakt salgsteamet med Patrick Lund, Sander Kragfoss og Håkon Nøkleby, mens Denis Venås blir en del av kundeserviceteamet.

Solid vekst og nye investeringer

Profrakt er en del av Logistikkgruppen AS, som har opplevd sterk vekst de siste årene. Selskapet tidoblet omsetningen i 2022 og doblet den igjen i 2023, med en samlet omsetning på 97 millioner kroner. Med søsterselskapet Adminpanel inkludert, passerte konsernet 100 millioner kroner i 2023. Årsregnskapet for 2024 er ikke offentliggjort enda.

– Vi investerer betydelige beløp i teknologi for å automatisere og effektivisere logistikkprosesser. Målet er å gjøre hverdagen enklere for nettbutikker, og vi ser at kundene våre verdsetter løsningene vi leverer, sier Amundsen.

Til tross for store investeringer har selskapet opprettholdt lønnsomheten, drevet av en sterk tilstrømming av nye kunder. Et strategisk samarbeid med Mystore har også åpnet døren til et bredere marked.

– Samarbeidet med Mystore har gitt oss tilgang til over tusen nettbutikker, og vi ser en stadig økende etterspørsel etter våre løsninger, sier Amundsen.

Posisjonert for videre vekst

Siden oppstarten i 2021 har Profrakt vokst raskt uten ekstern kapital. Nå vurderer selskapet å hente inn strategiske vekstpartnere for å kunne ekspandere videre.

– Vi har en sterk kundeportefølje, men vi vet at det kreves kapital for å skalere SaaS-løsninger i stor skala. Markedet er i god flyt, og vi har stor tro på at veksten vil fortsette, sier Amundsen.

Med seks nye ansatte på plass og en solid vekststrategi for 2025, ser Profrakt frem til et nytt år med ekspansjon og teknologiske nyvinninger

Powered by Labrador CMS