Kick off for PostNord-ligaen
Logistikkselskapet PostNord går inn som ligasponsor for 2. divisjon.
Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
- Det er stort for oss å få et liganavn, sier kommunikasjons- og markedsdirektør Ole A. Hagen i PostNord.
- Å inngå samarbeid med fotballens 2. divisjon passer oss perfekt. Når vi ser alle lag som er i den nye PostNord-ligaen, ser vi at det er fulltreff. Vi er lokalisert med avdelinger i hele Norge. Vi hjelper lokale aktører hver bidige dag med å få sine varer frem, og vi har så lyst til å være med på å løfte frem norsk fotball. Dette blir et samarbeid som vil glede alle våre medarbeidere og kunder i hele Norges land, sier Hagen.
Ambisiøst
Gleden er stor også i fotballforbundet.
- At en stor og offensiv aktør som PostNord ønsker et samarbeid med norsk fotball for å nå sine ambisiøse forretnings- og kommunikasjonsmål tar vi som en anerkjennelse av fotballens posisjon. At de i tillegg til egne ambisjoner, så tydelig legger vekt på å bidra også til vår fortsatte utvikling, gjør det ikke mindre positivt, sier Erik Loe, kommersiell direktør i Norges Fotballforbund.
Avtalen mellom Norges Fotballforbund og PostNord er en treårig samarbeidsavtale om ligasponsorat for 2. divisjon. PostNord-ligaen består av 56 lag fordelt på fire avdelinger, og sesongstart er 9. april.
PostNord AS
PostNord AS er den ledende leverandøren av kommunikasjons- og logistikkløsninger til, fra og innen Norden. Gjennom ekspertise og et sterkt distribusjonsnett utvikler selskapet morgendagens kommunikasjon, e-handel, distribusjon og logistikk i Norden. Virksomheten bygger på verdiene Pålitelig, Tilgjengelig, Forretningspartner og Bærekraftig. PostNord Norge har 1350 ansatte med 800 selvstendige sjåfører, og omsetter for cirka 4 milliarder kroner. Hovedkontoret ligger ved Alfaset i Oslo.