Vil bruke avisbudet til pakkeretur
Nordmenn sender tilbake 25 prosent av varene de har handlet på nett. Nå lanseres et nytt returkonsept som skal konkurrere med Posten.
Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Helthjem lanserte denne uken en ny tjeneste for retur av pakker. Bak satsingen står mediehusene Schibsted, Amedia og Polaris Agderposten Distribusjon og Sunnhordland Distribusjon.
– Nordmenn elsker å handle på nettet, men undersøkelser viser at én av to forbrukere ikke er fornøyd med returløsningene som finnes i dag, sier Anders Angen, daglig leder i Helthjem.
Ifølge Angen returneres 25 prosent av varene som er netthandlet innen klær, mote og livsstil – noe som totalt utgjør 2,5 millioner pakker.
Fordelen til Helthjem er at de har et nettverk av 5500 avisbud stående klare. Skal man returnere en vare bestiller man returen på nettet, og legger pakken i sin egen postkasse eller på dørmatten.
Fra start har Helthjem retur tre pilotkunder: Rock Denim, WoolLand, og CD longs – som alle selger klær. Pakkene vil ha et maksmål på 25*35*12 cm og en maksvekt på to kilo. Listeprisen for forbrukeren vil være 50 prosent av Postens Norgespakke.