Schibsted-eide Ingrid kjøper retur-plattformen Turnr

Det strategiske oppkjøpet kombinerer Ingrids plattform for kundetilpasset levering, med Turnrs returprosess.

Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Ingrid (In-Grid AB) annonserte torsdag kjøpet av Turnr, en plattform for automatisering av retur i netthandelen.

I Norge har Ingrid samarbeidet med e-handelsbedrifter og transportselskaper, og har avtaler om levering med kjente e-handlere som Adlibris, Viking Footwear, Nelly med flere. Turnr har tilbudt løsninger som digitaliserer de ineffektive returprosessene med sømløse returer, bytter og innovative kunde-til-kunde-flyter.

– Om lag 20 prosent av varer kjøpt på nett returneres, og dette er en av e-handelens største utfordringer – både for forbrukere og e-handlere. Ingrid og Turnr deler en visjon om å gjøre livet enklere for forbrukere og næringsliv. Når vi nå slår våre krefter sammen bringes vi nærmere denne visjonen, sier Piotr Zaleski, administrerende direktør i Ingrid.

Gjennom oppkjøpet utvider Ingrid sin produktportefølje og introduserer en returløsning som utvider plattformens kontaktflater gjennom hele netthandelsreisen..

Schibsted, som er eier i Ingrid og Turnr, vil gjennom denne transaksjonen øke sin andel i Ingrid ved at Schibsted sine aksjer i Turnr overføres til Ingrid. Anders Spilling som er Director of B2C in Recommerce i Schibsted og styreleder i Turnr har tro på at de to selskapene er en god match.

– Både Ingrid og Turnr har løsninger i toppklasse, og de utfyller hverandre på en svært god måte. Ingrids oppkjøp av Turnr styrker selskapets posisjon i e-handelsbransjen, og vi gleder oss til å følge med på hva det samlede teamet nå kan få til, sier Spilling.

CEO Linus Robertsson og Turnrs kunde- og produktutviklingsteam, blir med videre til Ingrid, noe som garanterer for et fortsatt høyt servicenivå for eksisterende Turnr-kunder.

– Turnr og Ingrid har mange likheter når det gjelder bedriftskultur. Vi har også hatt en felles visjon om å optimalisere e-handelslandskapet, og ikke minst har begge selskapene sett viktigheten av å investere i og bygge ledende produkter og tjenester. Å være med i dette teamet føles som et naturlig og spennende neste steg for Turnr, kommenterer. Linus Robertsson, administrerende direktør i Turnr.

Turnrs returløsning vil bli sømløst integrert i Ingrids eksisterende tjenestetilbud, noe som resulterer i en helhetlig løsning for e-handelssektoren. Denne sammenslåingen kombinerer styrkene til begge selskapene og skaper en unik handleopplevelse fra kundens første kontakt med e-handleren til en eventuell retur.

Powered by Labrador CMS