Schibsted-eide Ingrid kjøper retur-plattformen Turnr
Det strategiske oppkjøpet kombinerer Ingrids plattform for kundetilpasset levering, med Turnrs returprosess.
Ingrid (In-Grid AB) annonserte torsdag kjøpet av Turnr, en
plattform for automatisering av retur i netthandelen.
I Norge har Ingrid samarbeidet med e-handelsbedrifter og
transportselskaper, og har avtaler om levering med kjente e-handlere som
Adlibris, Viking Footwear, Nelly med flere. Turnr har tilbudt løsninger som
digitaliserer de ineffektive returprosessene med sømløse returer, bytter og
innovative kunde-til-kunde-flyter.
– Om lag 20 prosent av varer kjøpt på nett returneres, og
dette er en av e-handelens største utfordringer – både for forbrukere og
e-handlere. Ingrid og Turnr deler en visjon om å gjøre livet enklere for
forbrukere og næringsliv. Når vi nå slår våre krefter sammen bringes vi nærmere
denne visjonen, sier Piotr Zaleski, administrerende direktør i Ingrid.
Gjennom oppkjøpet utvider Ingrid sin produktportefølje og
introduserer en returløsning som utvider plattformens kontaktflater gjennom
hele netthandelsreisen..
Schibsted, som er eier i Ingrid og Turnr, vil gjennom denne
transaksjonen øke sin andel i Ingrid ved at Schibsted sine aksjer i Turnr
overføres til Ingrid. Anders Spilling som er Director of B2C in Recommerce
i Schibsted og styreleder i Turnr har
tro på at de to selskapene er en god match.
– Både Ingrid og Turnr har løsninger i toppklasse, og de
utfyller hverandre på en svært god måte. Ingrids oppkjøp av Turnr styrker
selskapets posisjon i e-handelsbransjen, og vi gleder oss til å følge med på
hva det samlede teamet nå kan få til, sier Spilling.
CEO Linus Robertsson og Turnrs kunde- og
produktutviklingsteam, blir med videre til Ingrid, noe som garanterer for et fortsatt høyt servicenivå for
eksisterende Turnr-kunder.
– Turnr og Ingrid har mange likheter når det gjelder
bedriftskultur. Vi har også hatt en felles visjon om å optimalisere
e-handelslandskapet, og ikke minst har begge selskapene sett viktigheten av å
investere i og bygge ledende produkter og tjenester. Å være med i dette teamet
føles som et naturlig og spennende neste steg for Turnr, kommenterer. Linus
Robertsson, administrerende direktør i Turnr.
Turnrs returløsning vil bli sømløst integrert i Ingrids
eksisterende tjenestetilbud, noe som resulterer i en helhetlig løsning for
e-handelssektoren. Denne sammenslåingen kombinerer styrkene til begge
selskapene og skaper en unik handleopplevelse fra kundens første kontakt med
e-handleren til en eventuell retur.