Webinar med Milrab og Kolonial.no
Milrab.no og Kolonial.no forteller om hvorfor og hvordan, logistikken er en konkurransefordel. Vi skal høre mer om hvilke grep de har gjort, og hva norske e-handlere skal gjøre for å ta opp konkurransen mot Amazon?
Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Sesongen for netthandel tar av i disse dager. De som lykkes gjør de grepene som må til, for å ligge i forkant av konkurrentene. I en tid der også Amazon etablerer seg i nabolaget, handler det om å tenke ut det unike.
Kolonial er for dagligvarebransjen den irriterende lillebroren, mens for forbrukermarkedet den reddende engelen. Korona-pandemien fikk fart i folks netthandelsvaner og Kolonial.no måtte brått øke kapasitet både på lageret og distribusjon av varer ut til norske hjem.
Milrab startet med å selge taktisk utstyr til militært personell, men utvidet raskt til å dekke et større forbrukermarked i konkurranse med hele sportsbransjen. De har hadde en ekspansiv vekst de siste årene og regner med å passere en omsetningen på 600 millioner kroner i 2020.
Dette webinaret handler i all hovedsak om hvilke grep Kolonial.no og Milrab har gjort for å møte ekspansiv vekst samt hvilke strategiske valg de har tatt for å møte nye markedsbehov.
Fra Kolonial.no møter vi Jon Kåre Stene som nettopp har skrevet en kronikk i Dagens Næringsliv om hvordan norske nettbutikker skal overleve inntoget fra Amazon. I tillegg er vi så heldig å møte Lars Andreas Grønningsæter Aglen, Daglig leder hos Milrab. Han har vært med på å skape denne fantastiske suksess som Milrab har oppnådd på relativt kort tid.
Meld deg på Logistikkforeningens webinar som går den 24. november fra kl. 10:00 – 11:00. Påmelding skjer ved å sende oss en mail ostlandet@logistikkforeningen.no. Alle påmeldte vil motta en Teams-link 5 minutter før start. Har du spørsmål til foredragsholderene? Send inn spørsmålene dine, slik at de kan bli besvart mot slutten av sendingen.