Rundt 150 interesserte logistikere fikk med seg Logistikk 2022 tirsdag 31. mai.

Vi gjentar suksessen neste år

Logistikk 2022 ble en suksess. Nå er det bare å holde av datoen 1. juni 2023 - da blir det Logistikk 2023!

Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Tirsdag denne uken arrangerte vi i Moderne Transport og Logistikk Inside vår første konferanse, Logistikk 2022 på Vika Kino i Oslo, i samarbeid med Logistikkforeningen. Det gikk såpass bra at vi allerede nå er i gang med planleggingen av Logistikk 2023, som kommer til å finne sted 1. juni neste år.

- Tilbakemeldingene vi har fått etter konferansen tyder på at deltakerne både satte pris på gode lærerike foredrag, og muligheten til å endelig møte kollegaer fra ulike roller i logistikkbransjen. For oss som arrangør var det hele veldig givende, sier MT-redaktør Øyvind Ludt og konferansier Glenn Lund i Logistikk Inside.

- Dermed er det også helt naturlig å begynne å planlegge en ny konferanse neste år. Hold av 1. juni! legger de to til.

Logistikk 2022 var delt inn i fire fagsesjoner, «Vareeierens perspektiv», «Hvordan navigere i en kaotisk verden», «Fremtidens uendelig muligheter» og «Kan grønt være lønnsomt?». Mye av fokus var naturlig nok på hvordan pandemi og uroligheter har forrykket verdens forsyningskjeder, og hvilke konsekvenser det har fått og kommer til å få.

Blant annet fikk vi i Moderne Transport og Logistikk Inside lagt frem vår store vareeierundersøkelse, som blant annet viste at fire av fem norske vareeiere har opplevd ekstraordinære leveringsutfordringer enten på inngående eller utgående vareflyt som følge av verdenssituasjonen. Vareeierundersøkelsen vil du lese mer om på våre plattformer de kommende ukene.

Se bildekarusell fra konferansen:

Vika Kino var åsted for Logistikk 2022 tirsdag 31. mai.
Like viktig som foredrag er det å møte bransjekollegaer og skape nye og vedlikeholde gamle kontakter.
Konferansen samlet rundt 150 deltakere fra alle deler av bransjen.
Elisa Gasperini, bærekraftsjef i Ahlsell, fortalte engasjert om selskapets satsing på grønn transport i foredraget Grønn transport - verdi for hvem og hva?
Kim Aleksander Iversen i Zendera fortalte om hvordan digitalisering kan være et løft både for klima og bunnlinje.
Lars Erik Fagernæs i dronestartupen Aviant fortalte om alle mulighetene som ligger i luftbåren, autonom godstransport.
Silvija Seres var både inspirerende og litt skremmende i sitt foredrag om fremtidens uendelig muligheter, med en solid oppfordring om at det ikke nytter å sitte stille og ikke gjøre noe.
Oskar Stenstrøm, godsdirektør i Bane Nor, fortalte om hvilke grep som gjøres og bør gjøres for å sikre fortsatt vekst i gods på bane.
Mat er en viktig del av konferanseopplevelsen, og lunsjen var levert av Restaurant Sumo.
Mat er en viktig del av konferanseopplevelsen, og lunsjen var levert av Restaurant Sumo.
Logistikk 2022 ble arrangert av Moderne Transport og Logistikk Inside i samarbeid med Logistikkforeningen.
Like viktig som foredrag er det å møte bransjekollegaer og skape nye og vedlikeholde gamle kontakter.
Pia Meling i Massterly, selskapet som skal styre verdens første autonome godsskip, fortalte om hvilke muligheter som finnes innen grønn og autonom transport på sjøen.
Få kjenner bedre til de internasjonale forsyningskjedene enn Ole A. Hagen i NHO LT som delte sin kunnskap om den spesielle verdenssituasjonen i foredraget Connecting the Dots.
Journalist i Logistikk Inside, Glenn Lund, loset deltakerne trygt gjennom konferansen i rollen som konferansier.
Norske Xeneta har dyp innsikt i prisingen av containertransport til sjøs, og grunder Patrik Berglund fortalte hvordan du som transportkjøper får de beste betingelsene.
Steffen Larvoll kjenner svært godt til hvordan lagre fungerer og bør fungere, og delte sinn kunnskap om hvordan lageret kan gjøres til et konkurransefortrinn.
Sjef i DHL Express, Terje Aarbog, ga en logistikkaktørs betraktninger om den verden vi lever i.
Loek Vredenberg er CTO i IBM og holdt foredraget "Datadeling i en kaotisk verden sikrer globale transportøkosystemer".
Thor Myklebust jobber hos Sintef, men er også rådgiver for Hyperloop, og fortalte om hvor nær vi er å se dette science fiction-aktige transportmiddelet i drift.
Sjefsanalytiker Runar Wikse i Virke, delte sin innsikt om "Logistikkbransjen fra et samfunnsøkonomisk perspektiv".
Arne-Fredrik Pedersen fra Kinver fortalte om "Hvordan kostnadseffektiv logistikk kan gi grønn effekt".
Ruben Kringstad fra NREP Logicenters fortalte om hvordan dagens forsyningskjeder og tomtesituasjon påvirker leieprisene i logistikkmarkedet.
Dagen ble avsluttet med en trivelig båttur på Oslofjorden om bord i seilskuta SS Vega.
Dagen ble avsluttet med en trivelig båttur på fjorden om bord i seilskuta SS Vega.
Dagen ble avsluttet med en trivelig båttur på fjorden om bord i seilskuta SS Vega.
Powered by Labrador CMS