Nye systemer fra Maritech skal gi SeaCargo globale fordeler
– Dette er et strategisk valg for oss, sier Dag Tarberg, Director Agencies & Landbased Services i Sea-Cargo.
Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Sea-Cargo Agencies har valgt Timpex logistikk- og TMS-programvare fra Maritech som sine nye kjernesystemer.
– Vi ser at kundene våre setter pris på å ha en «one-stop-shop»-tjeneste fra Sea-Cargo, og vi ser nå en økt etterspørsel etter transportløsninger. Ikke bare der vi kan tilby transport på våre egne fartøyer, men også over hele verden. For å imøtekomme dette mest mulig effektivt trenger vi programvare som fullt ut støtter prosessene våre. Etter en grundig evaluering har vi funnet ut at et partnerskap med Maritech er den riktige veien å gå for oss.
Partnerskapet omfatter en komplett systemleveranse til Sea-Cargo Agencies som inkluderer Timpex TMS (Transport Management System), Timpex CMS (Customs Management System), Timpex WMS (Warehouse Management) sporingsverktøyet Timpex Confirm og kommunikasjonsløsningen Timpex Connect. Maritech kjøpte Timpex i 2019 og har en sterk markedsposisjon innen programvareløsninger for transport og logistikk.
– Maritech gir oss best-of-breed-programvare, verdifulle integrasjoner og pålitelige rådgivere som har samarbeidet tett med de beste logistikkfirmaene i flere tiår. Fokuset deres går ut over teknologi, med vekt på en helhetlig tilnærming og smidige prosesser som en nøkkel til suksess. Vi ønsker å jobbe så smart som mulig og i henhold til beste praksis. Dette var hovedgrunnen til at vi valgte Timpex -løsninger og Team Maritech. Vi er sikre på at det vi får og lærer vil styrke organisasjonen, driften og lønnsomheten vår, sier Tarberg.
– Vi er stolte over at Sea-Cargo valgte oss som partner, sier Ove Gjelstenli, salgsdirektør for logistikk i Maritech.
– De er en fremoverlent organisasjon med ønske om å vokse, de er nysgjerrige og er åpne for nye løsninger. Vi er spesielt imponert over kreativiteten og evnen de viser til å innovere innen bærekraft. Et godt eksempel er det nye roro-fartøyprosjektet, der hybridteknologi og to store rotorseil anslås å gi 25 prosent reduksjon i drivstofforbruk og CO2-utslipp per år. Vi kan alle lære noe av denne tankegangen, og det sier mye om milepælene Sea-Cargo kan nå i fremtiden. De fokuserer på potensial, snarere enn det som kan holde dem tilbake. Vi gleder oss til å bli en del av Sea-Cargo-reisen.