Toyota har utstyrt sin pressemelding med et svært så vakkert bilde av den nye trucken i aksjon.

Renere og mer effektiv dieseltruck

De nye motvektstruckene til Toyota har langt lavere utslipp enn tidligere modeller.

Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Batteritrucker er i ferd med å overta motvektstrucksegmentet, men for de som fortsatt er avhengig av å bruke en forbrenningsmotor, er det også viktig å kutte så mye utslipp som mulig.

- Våre siste motvektstruck, Tonero Stage V, kombinerer innovasjon og kvalitet, som dramatisk reduserer utslippene, og sørger for renere miljø og luft, sier Paul Van De Sype, produktsjef for motvektstrucker med forbrenningsmotorer i Toyota Material Handling Europe.

I trucken sitter Toyotas mest moderne industrimotorer, som er utviklet og produsert av Toyota selv. Målet har vært å lage en motor med optimal ytelse og brukervennlighet, i tillegg til å kutte utslipp.

Motoren skal også ha redusert vedlikeholdsbehov, og serviceintervallene er økt – uten at pressemeldingen spesifiserer hvor mye. Og når vedlikehold først trengs, sørger designet for at tilgangen er enkel og at jobben kan gjøres raskt og effektivt. Drivstofforbruket er selvsagt også lavere, noe som bidrar ytterligere til reduserte driftskostnader.

Dieselmotvektene til Toyota finnes med kapasitet fra 1,5 og opp til 8 tonn. På, truckene opptil 3,5 tonn, kan kundene velge mellom hydrostat- eller hydrodynamisk drift.

For føreren er ergonomien bedre og en ny intuitiv skjerm med all relevant informasjon er på plass.

Powered by Labrador CMS