Renault T ble Truck of the Year

HANNOVER (MTlogistikk.no): Fikk den gjeve prisen tirsdag kveld.

Publisert Sist oppdatert

Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Renault T – langtransportbilene – er valgt til «Truck of the Year 2015», og troféet ble overlevert på en pressemiddag forut for åpningen av den internasjonale nyttekjøretøyutstillingen IAA tirsdag kveld.

Renault vant med relativt god margin foran DAF LF/CF og den nye generasjonen av Mercedes-Benz Atego.

Ny serie

Med sin siste T-serie har Renault Trucks utviklet en helt ny langtransport-serie som representerer et stort skritt framover fra sine tidligere tungtransport-modeller. Samtidig kombinerer og forbedrer T-serien det beste fra forgjengerne Magnum- og Premium Route-modellene, ikke minst med tanke på komfort og drivstoffgjerrighet.

Spesielt representerer den trapesformede hytta med 12 graders A-stolper, meget god støyisolasjon, nye behagelige seter og de viktigste brytere og spaker nært rattet, en «state-of-the-art»-løsning som gir lav luftmotstand samtidig som den gir godt utsyn alle veier og et trivelig arbeids- og avslapningsmiljø for profesjonelle lastebilsjåfører.

Disse kjennetegnene ble lagt spesielt merke til under juryens prøvekjøring fra Venezia til Roma tidligere i år.

Her kan du lese vår opplevelse av turen: I Renault T til Roma

- Den nye T-serien kombinerer de beste egenskapene i Renault Trucks tidligere vellykkede modeller og nye avanserte, innebygde funksjoner. Dette resulterer i en av de viktigste lastebillanseringene på mange år, sa juryformann Gianenrico Griffini under utdelingen. 

Gode forhold

T-programmet fra Renault Trucks erstatter både tidligere Premium Road og Magnum. Den høye utgaven av T har helt flatt gulv og suverene plassforhold og fører arven videre fra Magnum. Høye T har både den gode plassen og det tøffe utseendet, samt er blitt en betydelig mer moderne bil enn Magnum.

T-programmet fra Renault Trucks erstatter både tidligere Premium Road og Magnum. Den høye utgaven av T har helt flatt gulv og suverene plassforhold og fører arven videre fra Magnum. Høye T har både den gode plassen og det tøffe utseendet, samt er blitt en betydelig mer moderne bil enn Magnum.

Den lave utførelsen har en motortunnel på rundt 20 cm, men fortsatt har den rikelig med plass og full ståhøyde hvis man velger høyt tak. Den erstatter Premium Road.

Varianten med flatt gulv kan bare fås med 13-litersmotor, mens den lave varianten også leveres med 11-litersmotor. Motorprogrammet er felles med søsterselskapet Volvo Trucks, men med andre effekter. Også i drivlinjen for øvrig finner vi komponenter fra det tunge Volvo-programmet.

Les også: Interessante Renault T.

 

 

 

 

Powered by Labrador CMS