Dette er Årets Logistikkopplevelse
Milrab.no er den «nettbutikken som skaper en best mulig logistikkopplevelse til glede for både kunder og nettbutikk.»
Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Det ble klart under eHandelsforums konferanse «The Future of Business» nylig.
Milrab.no ble etablert i Kristiansand i 2005, og nettbutikken leverer personlig utstyr til tøff utendørsbruk, slik som ekspedisjoner, militære operasjoner o.l.
I år var de nominert sammen med Vitusapotek, Haugenbok, Jollyroom, Vinmonopolet, Kolonial, Get Inspired og Adams matkasse.
Konkurransen baseres på testkjøp juryen gjennomfører. De nominerte blir deretter karaktersatt ut i fra følgende kriterier: informasjon før, under, og etter kjøpet; leveringsalternativer og fleksibilitet; pris på hjemlevering; dekningsområde; konkurransemessige fortrinn; innovasjon; returhåndtering; og emballasje.
Ifølge juryleder Steffen Larvoll i Lager & Industrisystemer (LIS) er det ti grunner til at Milrab ble kåret til Årets Logistikkopplevelse:
1. De er tydelige i sin kommunikasjon
2. De gir kunden god informasjon gjennom hele kjøpsreisen
3. De har synlig varebeholdning
4. De har gode leveringsalternativer
5. De leverer til hele Norge
6. De har gratis frakt på hjemlevering ved kjøp over 800 kr
7. De har 365 dagers åpent kjøp
8. De har gode rutiner for returhåndtering
9. De har gratis retur på alle varer
10. De oppnådde gode karakterer (4 eller bedre) i alle kategoriene som ble testet
Les mer om de ti grunnene på Larvolls blogg - klikk her!
De aller fleste forbinder netthandel med gode nettsider, lave priser, stort sortiment og aggressiv markedsføring. Et viktig område som ofte blir glemt, er den gode logistikkopplevelsen. Stopper logistikken opp, er dette helt avgjørende for om kundene og bedriftene handler hos nettopp din butikk i fremtiden.
eHandelsforum satte fokus på dette gjennom etableringen av prisen «Årets logistikkopplevelse i 2015. Første vinner var Komplett.no. I 2016 gikk prisen til Expert.no.
Årets fagjury bestod av:
Ali Zeybek, salgssjef i Consafe Logistics, Steffen Larvoll, markedssjef LIS, Thor S. Molle, logistikkdirektør i Netthandelen Holding, Henning Backe, Country Manager i Consignor AS, Arne Andersson, rådgiver og talsperson innen digital handel for Postnord og André Swensen, Logistikkdirektør i Elektroimportøren AS.