Her er årets nettbutikker
Tirsdag kveld ble vinnerne av Netthandelsprisen kåret under Posten Brings prisutdeling på Sentralen i Oslo.
Klardag.no, Care of Carl og Vinmonopolet stakk av med seieren i de ulike kategoriene.
– 2023 var et krevende år for alle som driver med netthandel i Norge, men mange nettbutikker har likevel lykkes godt som et resultat av at de har jobbet svært godt for å kunne tilby landets beste kjøpsopplevelse og kundeservice. Årets finalister har bevist at de har god innsikt i kundenes behov og evner å ta steg for å bli bedre for hvert eneste år, sier konserndirektør for e-handel og logistikk, Thomas Støkken i Posten Bring.
Det er 19. gang Posten Bring har kåret «årets nettbutikk» i Norge. Gjennom et halvår er 1000 nettbutikker blitt vurdert.
I Kategori liten er det Klardag.no som stakk av med seieren, foran fjorårsvinner Hippi Grace og Sapatos.
– Klardag har utmerket seg med et sterkt kundefokus og tett kundedialog. De har stort fokus på hele kundereisen. Vinneren imponerer med bærekraftige løsninger i form av mindre forbruk av emballasje og gjør det enklere for kundene å bidra til å ta miljøbevisste valg, forklarer jurymedlemmene Monica Solberg og Torkel Johannessen fra scenen.
I kategori medium er det den svenske nettbutikken Care of Carl som framover kan kalle seg «årets nettbutikk» i Norge. Linda Johansen og Villoid var de to andre finalistene.
– Care of Carl har en veldig tydelig målgruppe som de har god innsikt i. De brenner for å gi kundene en eksklusiv kjøpsopplevelse. Vinneren jobber verdibasert i alt de gjør, tar ansvar og utvikler særlig inspirerende løsninger for bærekraft og sirkulærøkonomi, fortalte jurymedlemmene Arnulf Refsnes og Ingvild Moen under prisutdelingen.
Blant tungvekterne av nettbutikker i Norge i kategori stor er det Vinmonopolet som er årets nettbutikk. GetInspired og BliVakker var de to andre finalistene.
– Vinmonopolet har nettbutikk, kjøpshjelp og kundeservice i verdensklasse. Gjennom mange år har de hatt fokus på å skape den beste kjøpsopplevelsen, noe de gjør ved å kontinuerlig teste og videreutvikle nettbutikken. De har ekstraordinær forståelse for markedet de opererer i, uttalte juryleder Kjersti Pedersen og jurymedlem Roy André Torkelsen da vinneren ble avslørt.