Rett mann tilbake på rett plass
Nå nyter igjen Nor Lines godt av Per Anders Brattgjerds egenskaper. I desember tiltrådte han som Manager Terminals & Agents, Nor Lines International AS.
Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Vi skrev at det var slutt for en gla´laks da Brattgjerd mønstret av som produktsjef i Nor Lines på vårparten 2016 for å ta roret i Sea-Cargo i Trondheim.
Da hadde han hatt lederansvaret for den operative virksomheten og godskapasiteten på Hurtigruteskipene, samt ansvar for koordinering av øvrige transportprodukter på godsskip og landtransport i Nor Lines i fem år.
Før det var Brattgjerd leder i Sea-Cargos befraktnings- og operasjonsteam. Han er for øvrig en rutinert speditør med bred shippingerfaring fra blant andre J.P. Strøm Shipping AS i Trondheim.
Mål og forventninger
Brattgjerd roses for sitt tidligere engasjement for å ha nådd både mål og forventninger med solid økning i godsvolum.
Brattgjerd får også rosende ord for sin innsats innen godsvirksomheten på hurtigruteskipene.
Ikke minst er det mange som tar av seg hatten for hans gode samarbeidsånd og kommunikasjon mellom båt og land.
Knuste myten
I 2015 knuste han myten om at sjøtransport er tungvint, hvor Brattgjerd var arkitekten bak et to måneders pilotprosjekt som sparte veiene fra Hammerfest til Møre for 35 trailere. For første gang ble fersk laks sendt sjøveien og Nor Lines ble en ny lakseekspress langs kysten. Fersk fisk har gått med hurtigruten i mange år, men fra 2015 sendes også laksen sjøveien.