Med TV-aksjonen for ellevte gang
Årets TV-aksjon foregår søndag, og er denne gang til inntekt for Barnekreftforeningen.
For ellevte året på rad samarbeider PostNord med TV-aksjonen for å sikre mobilisering til verdens største innsamlingsaksjon, målt i innsamlede midler per hode og antall frivillige. Som hovedsamarbeidspartner til TV-aksjonen sikrer PostNord at alt vervemateriellet til alle landets kommuner blir levert, opplyser PostNord i en pressemelding.
Gi på søndag - eller nå
Årets TV-aksjon går til barnekreftforeningen og skal hjelpe barn rammet av kreft og andre alvorlige sykdommer – og aksjonsdagen finner sted søndag 20. oktober.
– I 50 år har NRK TV-aksjonen engasjert hele Norge, og det har alltid vært gode formål. Årets TV-aksjon går til å etablere familiehus nær Universitetssykehusenes i Tromsø, Trondheim, Bergen og Oslo. Her kan familier med alvorlig syke barn være sammen mens barnet er til behandling, sier leder for TV-aksjonen, Nina Elisabeth Larsen.
TV-aksjonen blir ofte omtalt som verdens største dugnad, og det ikke uten grunn. I fjor ble det samlet inn hele 311 millioner kroner – og da gikk pengene til Redd Barna.
I Norge finnes det over 500 komiteer som arbeider med å organisere årets TV-aksjon lokalt. De skal både sikre at 100.000 frivillige sier ja til å bruke tid 20. oktober for å gå med bøsse, og at alle får nødvendig informasjon om arbeidet de skal gjøre.
- Uvurderlig
Nina Elisabeth Larsen verdsetter PostNords trofaste partnerskap med TV-aksjonen.
– PostNords innsats er helt uvurderlig for gjennomføringen av TV-aksjonen. Hvert år sørger de for at informasjon og kampanjemateriell når ut til alle kommuner i hele landet slik at de kan bruke dette i rekrutteringen av bøssebærere og gjennomføringen av TV-aksjonen i lokalmiljøet. Vi er utrolig takknemlige for PostNords viktige bidrag til TV-aksjonen, sier Larsen.
PostNord har medarbeidere over store deler av landet, hvor mangfold og inkludering står sterkt.
– PostNord Norge som selskap fyller snart 100 år og ble etablert i Åndalsnes. Det ligger i selskapets DNA at lokalt ansvar, initiativ og engasjement har vært grunnleggende ingredienser for vår felles utviklingsreise. Dugnad og mobilisering er vi godt vant med, sier pressesjef, Haakon Nikolai Olsen.