Salgssjef i Quick Truckservice, Erik Nicolaisen, på besøk hos Pretec i Sarpsborg, der lagermedarbeiderne Hege Veronika og Mikael er klare til å prøve ut nye Cat-maskiner.

Quick Truckservice selger Cat og Heli

Med to nye truckmerker i porteføljen satser Quick Truckservice på å kunne tilby et bredt og godt sortiment til sine kunder.

Publisert Sist oppdatert

Quick Truckservice i Fredrikstad har nylig fått agenturet på trucker fra både Cat og Heli.

– Vi ønsket å ha et premium-merke til industrikundene våre og et litt rimeligere merke til kunder som har litt mindre intensiv truckbruk, sier Erik Nicolaisen i Quick Truckservice.

Med Cat som premium-merket og Heli som den litt enklere varianten har Quick nå oppnådd dette. Nicolaisen har tro på at Cat-agenturet vil hjelpe Quick Truckservice tilbake i warehouse-segmentet.

Erik Nicolaisen med en 3,5 tonns motvektstruck fra Cat.

– Det at vi nå får tilgang warehouse-trucker av høy kvalitet, er gunstig. Vi har vært uten det en stund det var en stor del av omsetningen vår før. Nå er vi tilbake her, sier Nicolaisen.

Logisnext-merke

Cat-trucker produseres av Logisnext, som også lager trucker med merkenavnene Mitsubishi, Rocla og TCM. I praksis er Cat-truckene de samme som også finnes med Mitsubishi-farger og merke.

– Dette er skikkelige gode trucker av høy kvalitet. Jeg mener det er blant det aller beste du kan få, sier Nicolaisen.

Quick-gjengen har allerede Cat-trucker i landet for demo og Nicolaisen forteller at de allerede har solgt rundt 10 maskiner.

Heli også på plass

Tidligere i sommer ble det også klart at Quick Truckservice har fått eksklusivt agentur på det kinesiske merket Heli i Norge. Produsenten Anhui Heli er den største gaffeltruckprodusenten i Kina og på topp 10 i verden, med over 10.000 ansatte og en global omsetning i 2023 på rundt 2,4 milliarder dollar.

Dette gir varige, driftssikre maskiner med lave servicekostnader, opplyser Quick Truckservice.

– Helis europeiske modeller holder høy kvalitet. Med Heli er vi sikre på at vi stiller enda sterkere i konkurransen, sier Erik Nicolaisen.

Heli leverer i dag et bredt utvalg maskiner fra små sniler til containerhandlingmaskiner som løfter opptil 45 tonn. Heli tilbyr elektriske litium gaffeltrucker fra 1 til 25 tonn og dieseltrucker fra 2 til 45 tonn. Nicolaisen tror at det først og fremst vil være elektriske motvektstrucker fra Heli som vil være aktuelt for det norske markedet.

– Vi har allerede solgt et «betydelig antall», sier han.

Powered by Labrador CMS