FORPLIKTER: – Det er ikke bare tomme ord. De forplikter, sier Pål Kristiansen.

– Service er nøkkelen til suksess

– Service for meg er tilgjengelighet når kunden trenger det. Om det er julaften eller sent på kveld, spiller ingen rolle, ler Pål Kristiansen.

Publisert

Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

For slagordet «Synlig, sterk og tilstede» forplikter.

– Det er ikke bare tre fine ord. For meg betyr det at vi hele tiden forsøker å gjøre det beste for kunden. Det stopper ikke i det salget er gjennomført. Målet er at vi skal levere best mulig gjennom hele prosessen, for ønsket er at kunden skal bli så fornøyd at han gjerne kommer tilbake neste gang han skal ha noe, eller kanskje til og med anbefaler meg til andre.


Strekker seg langt

TILSTEDE: Service er pri 1. Man må være tilstede når kunden trenger det, sier Pål Kristiansen.

Kristiansen har drevet med dette i en årrekke og har et arsenal av servicehistorier.

– Jeg føler vel egentlig ikke at jeg gjør noe veldig spesielt. Jeg prøver å strekke meg så langt jeg kan for alle, og det noen kanskje mener er å strekke seg langt, er normalen for meg. Det er sånn jeg er skrudd sammen, sier Kristiansen.

Han drar et eksempel.

– Her om dagen hadde jeg en kunde som hadde bestilt en dumperkasse med luftstyrt automat-lem. Når kunden kommer hit og drar på containeren på bilen, ser jeg det at det ikke stemmer. Han har jo ingen luftkobling bak til å manøvrere den automatlemmen. Samtidig ser jeg jo at han har to hydraulikkoblinger bak, så da hiver jeg på meg kjeledressen og bråbytter den for kunden. Da kan han kjøre herfra med hydraulisk operert automatlem. Det tok meg kanskje en liten time, men det sparte han for å bygge om bilen på et verksted. Han dro herfra fornøyd kan du si, smiler Kristiansen.

– Vet hva som skal til

Den brede kompetansen og muligheten til å være så «hands on» selv er både uvanlig og viktig.

– Jeg har drevet med lastebiler i hele mitt liv, så jeg vet hva som skal til for at produktet skal fungere optimalt. Det er helt klart en nøkkelfordel for meg. Jeg ser ikke bare min side av dette, jeg skjønner de som skal frakte og bruke varene også, sier Kristiansen.

Powered by Labrador CMS