Scanlift Maskin forbereder Doosan-truckene på de mest krevende miljøene tenkelig for en gaffeltruck.

Skal gå i 40 minusgrader

Scanlift Maskin leverer spesialtilpassede Doosan-trucker internasjonalt.

Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Scanlift Maskin er leverandør av Doosan-trucker i Norge, men har også levert en rekke trucker til det internasjonale markedet.

For ta trucken skal tåle å gå i salte og iskalde forhold, byttes blant annet plastdeler ut med aluminium. Og, ja, trucken kjøres i 40 minusgrader i åpen hytte.

– Vi har spesialisert oss på å møte de krevende behovene til fiskeindustrien. Vi har lang historie med å levere pålitelige og spesialtilpassede gaffeltrucker for frysetrålere og landbasert fiskeindustri, opplyser selskapet.

Scanlift Maskin har allerede levert 28 fryseritrucker og har ytterligere 15 som skal leveres. Av disse 15 skal fem. til Tyskland. Ett rederi på Island får sin første fryseriklargjorte Doosan gaffeltruck denne uken.

Truckene om bord i frysetrålere står ofte permanent i fryserommet der det kan være opptil minus 40 grader. Dette stiller ekstreme krav til trucken ingen standard gaffeltruck oppfyller.

Den omfattende tilpasningsprosessen starter med demontering av maskinene, etterfulgt blant annet av bytte av komponenter og ekstra beskyttelse av elektroniske deler for å øke motstandskraften mot kondens og is. Tiltak for å håndtere ekstreme temperaturforhold implementeres, og en antikorrosjonsbehandling påføres. Spesialdekk monteres for bruk på glatte underlag. Plastdeler blir erstattet med aluminiumsplater.

 

 

 

Powered by Labrador CMS