
StrongPoint i samarbeid med amerikansk logistikk-gigant
Strongpoint skal levere lagerstyringsløsningen fra Blue Yonder til kunder i Europa.
Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Strongpoint er et norsk teknologiselskap som er mest kjent
for å levere løsninger og tjenester, både hard- og software, til 3800
dagligvarebutikker over hele Norge. For eksempel maskinene som leverer snus og
tobakk. I fjor ble de også distributør av AutoStore, og leverte tidligere i år anlegget
til ColliCare i Vestby.
Nå har selskapet inngått partnerskap med amerikanske Blue Yonder om salgsrettigheter til Blue Yonders WMS-system i StrongPoints kjernemarkeder, som er Norge Sverige, Spania, UK, Estland, Latvia og Litauen.
Rigget for vekst
Med WMS fra Blue Yonder i porteføljen, kan StrongPoint nå tilby en ende-til-ende løsning innen detalj- og netthandel som kan levere netthandelsordre og maksimere plukkeffektiviteten samtidig som man kan kombinere lagerløsningene med en rekke last mile-løsninger.
En stor del av StrongPoints strategi innen nettleveringer er micro fulfilment, bygget rundt AutoStores kubelagringsløsning. Med nye innovasjoner som automatisering av ordreleveranser av frosne matvarer, mener StrongPoint at de er godt rigget for å vokse innen ordreleveranser enten det er i butikk eller fra lager.
– Å få Blue Yonders markedsledende WMS-løsning i porteføljen gjør det mulig for StrongPoint å tilby en ende-til-ende-løsning innen micro fulfilment, og utvider mulighetene godt forbi begrensningene til et tradisjonelt warehouse control system (WCS). Blue Yonders WMS har en sterk stamtavle innen automasjon, dagligvarer og 3PL, noe som gir StrongPoint og våre kunder tryggheten på at vi kan støtte enhver forretningsprosess, sier Chris Mackie, StrongPoint SVP eCommerce.
– God merittliste
Blue Yonder er et stort amerikansk selskap med over 3000 kunder innen supply chain i 78 land, og rundt 6000 ansatte.
– Med Blue Yonders markedsledende WMS-system, kan vi ta vår automasjonsløsning til det neste nivået. Blue Yonders WMS kjennetegnes ved sin modenhet, tilpasningsdyktighet og kapasitet. Den har en god merittliste innen dagligvarebransjen, og dens enkle integrasjon med automasjonsløsninger gir våre automasjonskunder en stor boost i en bransje der pålitelighet og effektivitet er nøkkelord, sier Jacob Tveraabak, CEO i StrongPoint.