KLAR: Nye eSprinter nærmer seg ankomst til Norge, nå er prisene klare og de første eksemplarene er forventet til landet i løpet av våren.

Salgsstart på nye eSprinter

PRISET: Nye Mercedes-Benz eSprinter er nå klar for bestilling og får en startpris på 941.624,- ink mva. 

Nye eSprinter har en WLTP-rekkevidde på inntil 440 kilometer, god lastekapasitet og tilhengerfeste. Nå er den klar for bestilling, med en startpris på kr. 941.624,- (ekskl. mva og levering), for eSprinter PRO som lukket varebil. De første bilene forventes på norske veier i løpet av våren.

eSprinter (113 kWt)

MotorPermanent synkron motor (PSM)
Effekt150 kW (80 kW kontinuerlig effekt)
Batterikapasitet113 kWt
Maksimalt dreiemoment400 Nm
Toppfart120 km/t
WLTP-rekkevidde440 km
Maks. ladeeffektAC: 11 kW, DC: 115 kW
DrivlinjeBakhjulsdrift
Tillatt totalvekt4.250 kg
Tillatt tilhengerlast2.000 kg
Startpris eSprinter (113 kWt)941.624,-

REKKEVIDDE: Rekkevidden i nye eSprinter er imponerende.

- Nye eSprinter understreker Mercedes-Benz Vans sitt seriøse engasjement for elektriske nyttekjøretøy. Med en batterikapasitet på hele 113 kWt, byr nye eSprinter på en imponerende rekkevidde på opptil 440 kilometer. Samtidig er den designet for å imøtekomme en rekke kundebehov, og prioriterer allsidighet samt fleksibilitet, sier konserndirektør Thorbjørn Myrhaug i Mercedes-Benz Norge, hos Bertel O. Steen.

Stor batteripakke og lang rekkevidde Nye eSprinter leveres med en batteripakke på 113 kWt, og vil senere i år også bli tilgjengelig med 81 kWt tilgjengelig batterikapasitet. Den største av batteripakkene gir en imponerende rekkevidde på opptil 440 kilometer i henhold til WLTP-normen. Med den innebygde ombordladeren (AC) er maksimal ladeeffekt på 11 kW, mens ved hurtiglading (DC) kan eSprinter lade med maksimal effekt på 115 kW. Med den største batteripakken vil lading fra 10 – 80 % være unnagjort på ca. 42 minutter.

Tre ulike kjøremoduser, Comfort, Economic og Maximum Range, gir mulighet for tilpasning av ytelse og energiforbruk til nye eSprinter. Fire ulike nivåer for energigjenvinning (D-, D, D+, D++) kan også velges manuelt, i tillegg til D Auto, der bilen automatisk styrer intensiteten på regenereringen i henhold til trafikksituasjonen. 

Batteriteknologien benytter litiumjernfosfat, noe som eliminerer bruken av kobolt eller nikkel, og er spesielt egnet for nyttekjøretøy takket være lang levetid. En aktiv termisk styringsenhet sikrer at batteriet er så effektivt som mulig, og varmepumpe er standard. Alt i alt gjør dette nye eSprinter svært godt egnet for allsidig bruk, både for bykjøring og for lengre avstander.

Powered by Labrador CMS