NY: Frontpartiet på Proace-familien er helt ny med en kraftigere og mer fremtredende grill, samtidig er den øvre delen av fronten

Oppdaterer Proace og Proace City

BRUSSEL: Begge de to varebilene til Toyota oppgraderes. De største endringene ligger i teknologien, men vi møter også et nytt ansikt.

Publisert Sist oppdatert

Både Proace og Proace City får ett nytt design i fronten, som sørger for at familielikheten mellom de ulike Proace-modellene blir tydeligere. Grillen har fått en ny og vesentlig kraftigere fremtoning. I tillegg har bilene fått nye frontlys, inkludert LED-alternativer.

Også innvendig har bilene fått ett nytt uttrykk, det er nye titommers touch-skjermer. Nye software-løsninger og ved at bilene nå er oppkoplet får man også ny funksjonalitet i infotainmentsystemene. 

Alle modellene til Toyota Professional får flere sikkerhetssystemer i Toyota Safety Sense-pakken som inneholder både aktive sikkerhets- og førerassistansesystemer. Blant annet adaptiv cruisekontroll fra 30 km/t, smart hastighetsassistent med valgfri varsel ved høy hastighet, og en forbedret filskifteassistent. Parkering er gjort enklere via parkeringsassistenten med blindsone-sensor. Nye det er også nye frontsidekollisjonsputer i forsetene, et nytt støtfangerdesign, sammenleggbar rattstamme og oppdaterte strukturelle deler for bedre styrke.

 Proace

Varebilen i 1etttonns klassen, Proace kommer som tidligere i to lengder, med lastevolum inntil 6,6 m³ med en nyttelast på inntil 1400 kilo og 2500 kilos hengervekt. I tillegg leveres den med en chassis-løsning som er tilpasset for påbygg.

Den elektriske drivlinjen er oppgradert og rekkevidden er økt med 20 kilometer til 350 km, med en 75 kWt batteripakke som tidligere.

En 2,0-liters dieselmotor er også tilgjengelig med inntil 180 hk motorer og seks- og åttetrinns girkasser leveres med manuell og automatisk giring. En 1,5-liters 120 hk motor med en sekstrinns manuell girkasse leveres også. 

Med en høyde på 1,9 meter kommer den inn i de fleste parkeringshus. 

Proace City 

Bilen har en lastekapasitet på 4,4 m³, den elektriske kan laste inntil 780 kilo mens med dieselmotoren er maksimal nyttelast 1000 kilo. 

Den elektriske drivlinjen er på 100 kW og batteriet er på 50 kW som tidligere. Rekkevidden er økt med 50 km til 330 kilometer. Bilen kan hurtiglades med inntil 100 kW, noe som gir en ladetid på 30 minutter for å lade 80 prosent.

Dieselmotoren er på 1,5-liter med inntil 130 hk og leveres med en sekstrinns manuell eller åttetrinns automatgirkasse.

ELEKTRISK: Rekkevidden er økt med 20 kilometer, noe som gir en rekkevidde på 350 km.
NYTT: Interiøret er nytt og mer tiltalende enn i den gamle Proacen.
EXTERIØR: Forandringene finner vi i fronten av bilen. Fra A-stolpen og bakover er det kun kosmetiske forandringer.
INFOTAINMENT: Instrumentclusteret er blitt digitalt, og en ny større touchskjerm har fått hederspossisjonen i midten av dashbordet.
Powered by Labrador CMS