Truckmerkene Linde og Still skal nå begge selges av Hesselberg.

Offisielt: Still Norge blir en del av Hesselberg

Fra 1. mai er Still Norge en del av Hesselberg AS.

Publisert Sist oppdatert

Logistikk 2024

Hva: Vårens viktigste logistikk-konferanse
Hvor: Vika Kino, Oslo
Når: 29. mai, 09:00 - 16:00 
Hvem: Nina Stokke, Unil – Bjørn Christoffer Ottersen, Norgips – Rune Berg Stiansen, DSV – Ole Andreas Hagen, NHO LT - Runar Wiksnes, Virke – Sandra Bourbon, Bring Shelfless – Fredrik Bringager, Hive Autonomy – Merete Østby, Yara – Kent Olsson og Claes Jönsson, Consafe Logistics – Thomas Rønning Brødrene Dahl – Stig Løland, Tolletaten – Morten Høgberg, Kuehne+Nagel – Knut Gravråk, NLF – Øyvind Ludt og Glenn Lund, Moderne Transport / Logistikk Inside
Tema: Grønn. Effektiv. Lønnsom
Vi ser på ulike fasetter innen logistikk som gjør bransjen bærekraftig på alle måter; internasjonale forsyningskjeder og – forstyrrelser, AI/KI, Vareeierundersøkelse, mangfold og innovasjon, automasjon, toll/Digitoll, ny teknologi. Blant annet.

For mer informasjon og fullstendig program: www.logistikk2024.no 

Ja, også blir det tidenes hyggeligste båttur på Oslofjorden etter det faglige programmet!

Konferansen arrangeres av Moderne Transport og Logistikk Inside i samarbeid med Logistikkforeningen.

Som Moderne Transport skrev i vinter, kjøper Hesselberg AS Still Norge AS, og samler dermed de to truckmerkene Still og Linde i samme konsern. Globalt er både Still og Linde eid av Kion Group.

- Med Still som en del av Hesselberg styrker vi vårt portefølje- og tjenestetilbud, og vår posisjon som totalleverandør i markedet. Vi er veldig fornøyde med å kunne tilby kundene våre et enda bredere sortiment, og vi er også glade for å få flere nye kollegaer på laget. Dette bidrar til økt kompetansedeling som kommer kundene til gode, sier konsernsjef i Hesselberg, Andreas Corwin.

Vekststrategi

I Norge har Still Norge selskapet 20 års erfaring og er en landsdekkende leverandør, med kontorer i Trondheim, Oslo, Bergen og Stavanger i tillegg til flere servicepunkter.

Oppkjøpet er i tråd med vekststrategien til Hesselberg, som selger flere av de ledende maskinmerkevarene i det norske markedet.

- Vi jobber alltid med å vokse og forbedre tilbudet vårt for å være markedsledende på både kunnskap, maskiner og service. Med Still på laget får både nye og eksisterende kunder større utvalg, kortere responstid og styrket kundeoppfølging, sier Corwin.

Hesselberg AS: Hesselberg Alt Sammen

Hesselberg Truck ble 1. januar en del av Hesselberg AS. Frem til sammenslåingen håndterte salg av Linde-trucker samt materialhåndteringsmaskiner fra CSV Ferrari, hadde i 2022 en omsetning på 556 millioner kroner med rundt 130 medarbeidere, mens Still Norge samme år omsatte for 247 millioner kroner og rundt 53 årsverk. Hele Hesselberg-konsernet har en omsetning på snaut to milliarder kroner og rundt 340 ansatte.

Både Still og Linde er tyske gaffeltruckmerker. som ligger under Kion Group. Still har hovedkontor og produksjon i Hamburg, mens Linde har base i Aschaffenburg nær Frankfurt. Begge merkene er kjent for å være av premium kvalitet og i det øvre pris-sjiktet. 

I tillegg til Linde og Still inngår Baoli, Fenwick, Voltas og OM i Kion Group, noe som gjør konsernet til den nest største leverandøren av gaffeltrucker på verdensbasis, bak Toyota Industries.

Powered by Labrador CMS