Offisielt: Still Norge blir en del av Hesselberg
Fra 1. mai er Still Norge en del av Hesselberg AS.
Som Moderne Transport skrev i vinter, kjøper Hesselberg AS Still Norge AS, og samler dermed de to truckmerkene Still og Linde i samme konsern. Globalt er både Still og Linde eid av Kion Group.
- Med Still som en del av Hesselberg styrker vi vårt portefølje- og tjenestetilbud, og vår posisjon som totalleverandør i markedet. Vi er veldig fornøyde med å kunne tilby kundene våre et enda bredere sortiment, og vi er også glade for å få flere nye kollegaer på laget. Dette bidrar til økt kompetansedeling som kommer kundene til gode, sier konsernsjef i Hesselberg, Andreas Corwin.
Vekststrategi
I Norge har Still Norge selskapet 20 års erfaring og er en landsdekkende leverandør, med kontorer i Trondheim, Oslo, Bergen og Stavanger i tillegg til flere servicepunkter.
Oppkjøpet er i tråd med vekststrategien til Hesselberg, som selger flere av de ledende maskinmerkevarene i det norske markedet.
- Vi jobber alltid med å vokse og forbedre tilbudet vårt for å være markedsledende på både kunnskap, maskiner og service. Med Still på laget får både nye og eksisterende kunder større utvalg, kortere responstid og styrket kundeoppfølging, sier Corwin.
Hesselberg AS: Hesselberg Alt Sammen
Hesselberg Truck ble 1. januar en del av Hesselberg AS. Frem til sammenslåingen håndterte salg av Linde-trucker samt materialhåndteringsmaskiner fra CSV Ferrari, hadde i 2022 en omsetning på 556 millioner kroner med rundt 130 medarbeidere, mens Still Norge samme år omsatte for 247 millioner kroner og rundt 53 årsverk. Hele Hesselberg-konsernet har en omsetning på snaut to milliarder kroner og rundt 340 ansatte.
Både Still og Linde er tyske gaffeltruckmerker. som ligger under Kion Group. Still har hovedkontor og produksjon i Hamburg, mens Linde har base i Aschaffenburg nær Frankfurt. Begge merkene er kjent for å være av premium kvalitet og i det øvre pris-sjiktet.
I tillegg til Linde og Still inngår Baoli, Fenwick, Voltas og OM i Kion Group, noe som gjør konsernet til den nest største leverandøren av gaffeltrucker på verdensbasis, bak Toyota Industries.