Reduserer transporten med 25 prosent
Green Cargo reduserer togtransporter med 25 prosent. Nøkkelen er nye XXXL-containere.
Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Den svenske godstransportøren på skinner kjører treflis for brenselterminalen Söderenergi i Nykvarn. Nå oppgraderes det åtte år gamle samarbeidet med større volumkapasitet.
– Oppgradering av containerne gir bedre matching mellom vekt og volum. Vi valgte å bytte ut eksisterende containerbeholdning med større XXXL-lastbærere fra Innofreight, sier Johan Lorensson i Green Cargo.
Frigjør sporkapasitet
- Større containere gir større fleksibilitet og kostnadseffektivitet. Vi reduserer togtransportene med 25 prosent. Dessuten bidrar vi til å minske trafikken på et allerede høyt belastet veinett, samt frigjør sporkapasitet for annen trafikk. Vi håndterer ca. 900.000 tonn drivstoff tilsvarende 3 TWh årlig, sier Olle Ankarling, logistikkansvarlig i Söderenergi.
I 2018 skal Green Cargo transportere skogs- og returbrensel fra flere steder i Sverige til Söderenergi med tog bestående av doble lok, 27 vogner med 81 XXXL-containere og lastvolum på ca. 4500 m3.