FINALISTENE KLARE: Juryen (f.v. bak) Stian Larsen, Stian Andersen, Ingvild Moen, Vikki Nathalie Walle-Hansen, Monica Solberg og jurykoordinator Kjersti Pedersen foran.

Norges ti beste nettbutikker

Netthandelsprisene fyller 20 år og nå er finalistene klare. Tre vinnere blir kåret til «årets nettbutikk» under jubileumsfeiringen på «Carls» i Oslo 11. februar.

– De ti finalistene representerer det ypperste av norsk netthandel. De har blitt grundig evaluert i en hektisk periode for bransjen, inkludert Black Friday og førjulshandelen. Juryen har lagt stor vekt på brukeropplevelsen, og vi er imponert over hvordan finalistene leverer på kvalitet og innovasjon, sier juryleder Stian Andersen, head of B2C strategy i e-handel og logistikk i Posten Bring.

Netthandelsprisene:

  • I år feirer Netthandelsprisene 20 år og prisene for «årets nettbutikk» deles ut 11. februar på Carls i Oslo.
  • Over 1.000 nettbutikker ble nominert av butikkenes egne kunder. Gjennom et halvt år har juryen, gjennomført omfattende undersøkelser og testkjøp for å velge ut 10 finalister – som skal bli til tre vinnere.
  • Juryen består av juryleder Stian Andersen, Ingvild Moen, Monica Solberg, Roy-André Tollefsen, Stian Larsen, Torkel Johannessen, Vikki Nathalie Walle-Hansen og jurykoordinator Kjersti Pedersen.

Over 1000 nettbutikker var nominert, av butikkenes egne kunder. Etter en innledende prosess satt Poten Bring igjen med 124 nettbutikker, som senere er blitt til ti finalister i tre kategorier. Kategoriene er delt inn basert på omsetningstallene til butikkene. 

Dette er kandidatene i kategorien «liten» (omsetning opp til 50 millioner kroner):

  • Barbershop, Oslo
  • Sense, Sandnes
  • Boxo, Oslo

– De små nettbutikkene viser en imponerende evne til å konkurrere med de store aktørene. Finalistene skiller seg ut med kreative løsninger, sterke merkevarer og en unik kundeopplevelse. Det er inspirerende å se hvordan de maksimalt utnytter ressursene sine, forklarer juryleder Andersen.

Dette er kandidatene i kategorien «medium» (omsetning fra 50 til 250 millioner kroner):

  • Care of Carl, Sverige
  • Mestergrønn, Oslo
  • Garnius, Haugesund

– Nettbutikkene i den mellomstore kategorien balanserer det beste fra to verdener. De har både personlig service og profesjonaliteten til større aktører. Finalistene i år utmerker seg med høy kundetilfredshet og kontinuerlig forbedring. Det er tydelig hvorfor de har nådd denne finalerunden, sier Andersen.

Dette er kandidatene i kategorien «stor» (omsetning over 250 millioner kroner):

  • Blivakker, Kristiansand
  • Lyko, Sverige
  • Getinspired, Trondheim
  • Fjellsport, Sandefjord

– De største nettbutikkene er eksempler til etterfølgelse for hele bransjen. De har perfeksjonert alt fra logistikk til kundekommunikasjon og juryen har hatt en krevende oppgave med å velge ut de beste. Det er rett og slett et ekstremt høyt nivå i denne kategorien, avslutter Andersen.

Powered by Labrador CMS